参加しています! ポチッとクリックよろしくね♪

8a29825b.jpg

2nd JAPAN【Classic Mini】Charity Meeting in Hokkaido が9月29日開催されます。

あの震災から2年6ヵ月。

一時も早い被災地の復興と福島原発事故の収束を願うばかりです。

第1回の開催が昨年6月10日、全国8会場で同時開催されました。

その時の模様はイギリスで発行されているミニ専門誌「MINI World」に掲載されました。

   PDFは → こちら①

以下翻訳文

”...400 Minis gatherd to raise funds "

400台のミニがチャリティーに集まった!

Tokai Charity Meeting

words: David Lockhart. Photos: Various

This year's Tokai Charity Mini Meeting was held on 10 June. The purpose was the same as previous meetings: to raise money for the people of the Tohoku area to help them rebuild their lives after the devastating earthquake and Tsunami.

今年のチャリティーミーティングは610日に行われました。

チャリティーの目的は東日本大震災で被災された方々への募金を募る為です。

There were eight simultaneous meetings across Japan, from the Northern island of Hokkaido to the Southern Island of Kyushu, including meetings in Tohoku, Kanto, Shizuoka, Mie and Kansai prefectures, plus Shikoku island.

北は北海道から東北,関東,静岡,三重,関西,四国そして南は九州まで。

同時に8か所でチャリティーミーティングが開催されました。

Everyone who attended paid an initial donation of 500 yen. Other money was donated and event stickers were sold, too.

参加の皆さんは500円の寄附を払いました。

それ以上の寄附もあって、そしてイベントのシールも売られました。

In total 400 minis gathered to raise funds at the various meeting places. The grand total raised was 429,832 (approx. 3,500) which will be sent to the Tohoku area along with message boards from each meeting place. After lunch, many of the Minis went touring around the local areas, to the delight of onlookers who were waving and taking photos.

日本全国で総数400台のミニが集まりました。

寄附された総計は429832円になりました。

集められた寄付はそれぞれのミーティング会場からのメッセージボードと共に東北へ送る事になります。

昼食後、たくさんのミニ達は会場周辺をツーリング。

その姿を見た傍の人たちは写真を撮ったり手を振ったりと注目を浴びていました。

とても意義がありそして楽しいイベントとなりました。

  -・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-・-

この記事全文の翻訳は中頓別のボーセン・ジェレッドさんにお願いいたしました。

ボーセンさんはシンガーソングライターでもあり詠春拳指導者でもあり。。。

さらにはパラグライダーのインストラクターでもあります。

中頓別をこよなく愛するアメリカ人のボーセンさん。

どうもありがとうございました。

ボーセンさんのHPは → こちら

[E:heart04][E:heart04]最後までお読み頂きありがとうございました[E:heart04][E:heart04]

。。。。。。。こちらにも参加しています!

     にほんブログ村 料理ブログ おつまみへ  にほんブログ村 地域生活(街) 北海道ブログ 道北情報へ にほんブログ村 車ブログ イギリス車へ